Kaip užauginti laimingą vaiką: kertinės taisyklės, kurias daugelis žino, bet praktikoje netaiko (psichologės komentaras)

Suprasti vaiką, o ne elgtis kaip patogiau tėvams

Vaikų psichologė, raidos terapeutė ir VšĮ „Laimingas vaikas“ vadovė Milda Karklytė – Palevičienė sako, kad norint užaugint laimingą vaiką, reikia įdėti darbo.
„Jei ant aukšto kalno pirmą kartą užsodintume vaiką ant dviračio ir paleistume važiuoti – kokia tikimybė, jog vaikas išmoktų važiuoti ir viskas baigtųsi sėkmingai? Ji yra, tačiau labai nedidelė. Kita vertus, jei visą laiką laikysime vaiką už dviračio sėdynės, neleisdami bandyti važiuoti savarankiškai – jis to niekada ir neišmoks ir pats dėl to jausis blogai. Taip pat ir gyvenime, pačiam vaikui augti, pasirinkti tinkamus sprendimus, ugdytis yra per daug sunku. Per didelis laisvės kiekis, ribų, taisyklių neturėjimas vaikui atneša žalos. Šioje vietoje jam būtina suaugusiųjų pagalba, taip pat pagalba būtina ugdant svarbius asmenybės įgūdžius“, – kalbėjo specialistė.
Be to, labai svarbu, jog matytume vaiką kaip asmenybę, suprastume, jog vaikas nėra mūsų nuosavybė – jis atskiras žmogus, per mus atėjęs į šį pasaulį. Tad būdami šalia turime jam padėti tapti geriausia savo paties versija.
Psichologės manymu, didis trukdis vaiko laimei – tinkamo pavyzdžio stoka šeimoje, ugdymo įstaigoje, visuomenėje. Be to, svarbu išmanyti bent esminius raidos psichologijos ypatumus – tik taip galima teisingai suprasti vaiko elgesį ir savijautą bei parinkti tinkamą suaugusiojo reakciją, elgesį.
Vaikas, jos teigimu, dažnai nesielgia patogiai, tačiau suaugusieji vis vien turi jį girdėti, matyti, suprasti.
„Kartais to „nepatogaus“ elgesio šaknys paprastos – vaikas didelę dalį dienos praleidžia ugdymo įstaigose, būreliuose, prie informacinių technologijų, o tikrojo buvimo kartu su svarbiausiais gyvenime žmonėmis jis turi vis mažiau. Vaikams tai kelia daug sunkių emocijų, o tai stabdo ir kitų sričių ugdymą“, – kalbėjo raidos terapeutė.
Todėl laimingas vaikas pagal M. Karklytę – Palevičienę yra žmogus, kurio poreikiai yra suprantami ir atliepiami, kuris turi gerą emocinę ir fizinę sveikatą bei sąlygas ugdyti jam būtinus socialinius, emocinius ir akademinius įgūdžius.

„Dėl to tėvai ir mokytojai dar turi labiau padirbėti. Labai norėčiau pasakyti, jog jų bendradarbiavimas yra pakankamas. Džiaugiuosi, jog yra puikių pavyzdžių, kuomet pedagogai ir tėvai sudaro darnią komandą ir pasiekia puikių rezultatų. Deja, daug dažniau matome kovos lauką – atrodo, kad suaugusieji pradeda kovoti dėl savo galių, palikdami pati vaiką nuošalyje, ir „pergalė“ ar „tiesos įrodymas“ tampa svarbiau už vaiką“, – dėstė pašnekovė.

Vaikų psichologės Mildos Karklytės – Palevičienės komentaras internetiniame portale www.delfi.lt publikuotame straipsnyje ,,Kaip užauginti laimingą vaiką: kertinės taisyklės, kurias žino daugelis, bet netaiko“
Visą straipsnį galite rasti paspaudę šią nuorodą.

Jums gali patikti:

Mokomės emocinio intelekto kartu su vaikais: kaip teisingai atspindėti vaiko jausmus ir įvardyti savus

„Vaikų jausmai suteikia didžiulę dovaną – galimybę geriau pažinti save, rasti sunkumų priežastis, juos įveikti ir priimti teisingus sprendimus“, – sako psichologė Milda Karklytė-Palevičienė. Savo …

Skaityti →

SAVĘS PAŽINIMO IR BENDRAVIMO ĮGŪDŽIŲ GRUPĖ 10 – 12 METŲ PAAUGLIAMS

,,Norėčiau susirasti draugų…“ ,,Kaip būtų smagu, jei mokytojai pastebėtų, ką aš moku daryti GERAI…“ ,,Noriu geriau sutarti su bendraamžiais ir būti jų priimtas / -a…“ …

Skaityti →

Psichologė dūrė pirštu į klaidas, kurias daro daugelis tėvų: svarbu būti mama, tėčiu, o ne aptarnaujančiu personalu

Visi mes galime numirti dėl savo vaikų, o kiek iš mūsų esame pasiryžę dėl jų gyventi? Dauguma tėvų galvoja apie tai, kad laimingas vaikas – …

Skaityti →