Animacija yra neatsiejama vaikų gyvenimo dalis. Prie jos pratinami net patys mažiausieji žiūrovai, dar tik pradedantys pažinti pasaulį. Tačiau sparčiai augant animacinių filmų pasiūlai, labai svarbu suprasti, kokią įtaką animaciniai filmai gali daryti vaikams ir jų raidai. Apie tai, kaip tinkamai parinkti filmukus, kad šie atlieptų mažųjų žiūrovų pasauliui, skatintų jų tobulėjimą, kalbame su vaikų psichologe, vaikų ir paauglių psichologijos centro „Laimingas vaikas“ įkūrėja ir vadove Milda Karklyte-Palevičiene.
Kaip vaikai suvokia filmukus? Kaip šis suvokimas skiriasi skirtingose amžiaus grupėse?
Mažiausieji vaikai, maždaug iki 3–4 metų, filmukus supranta labai konkrečiai ir tiesiogiai. Jie daugiausia mato jiems patrauklias, įdomias formas, ryškias spalvas, emocijas. Veikėjui pargriuvus ar padarius tam tikrą grimasą, pasimaivius, vaikai atsako teigiamomis emocijomis, juoku. Štai šlept filmuko personažui blynas ant galvos, ir mūsų mažieji kvatoja. Šie žiūrovai dar viską mato ir priima tiesiogiai – jei personažas rodomas agurko formos, vaikas jį ir laiko agurku. Taigi, tokio amžiaus vaikams labai svarbu, kad filmų herojai būtų artimi jų gyvenimui, pasauliui.
Visą straipsnį galite rasti paspaudę šią nuorodą.